„Sektory, w których dobrze się negocjuje
Ubezpieczenia samochodowe, jak i zapewne wiele innych branż, to jeden z obszarów o największej sile przetargowej. Jest to na ogół rzadko używana usługa, więc w ostatecznym rozrachunku ubezpieczyciel nie ponosi żadnych stałych kosztów dla wielu swoich klientów. W ten sposób powstaje margines umożliwiający obniżenie ceny.
Kolejną z usług, gdzie istnieje margines negocjacji z firmą, jest telefonia. Na przykład przy zawieraniu umów na telefon stacjonarny i komórkowy, ponieważ istnieje wiele różnych kombinacji wszystkiego, co można nabyć, często możliwe jest negocjowanie z osobą, z którą zawieramy umowę, aby zaoferowała nam najlepszą możliwą usługę za najniższą cenę.
Nie zawsze się to sprawdzi, bo w rzeczywistości wiele ofert ma z góry ustaloną cenę. Jednak operatorzy telefoniczni, aby pozyskać klienta, składają kontroferty, dodając kolejne usługi za tę samą cenę. To będzie moment dla sprytnego oszczędzającego, aby uzyskać więcej usług za tę samą cenę.
Nie można też zapominać o świecie motoryzacji. Nigdy nie wchodź do dealera bez chęci negocjacji. Zaraz po drugiej stronie ulicy znajdzie się inny, który chętnie cię wysłucha. Dlatego też, podobnie jak w przypadku ubezpieczeń i telefonii, nie zawsze istnieją stałe ceny za samochód.
Po co negocjować?
Do tej pory wyliczyliśmy kilka sektorów, w których można negocjować ceny. Ale czy istnieje jakiś obiektywny powód dla którego negocjacje są dobrym rozwiązaniem? .
Firmy te, zwłaszcza te większe, narzucają większa marże. Dlatego też są one otwarte na negocjacje.
Innym aspektem jest to, że wiele z ich usług nie jest wykorzystywanych, lub nie są one wyjątkowo potrzebne.
Z drugiej strony w tych segmentach biznesu panuje duża konkurencja. Nie mogą więc stracić klientów i w wielu przypadkach akceptują negocjacje jako sposób sprzedaży.
Należy również zauważyć, że wielu pracowników w tych firmach jest wynagradzanych na podstawie prowizji od sprzedaży. Dlatego też, grając z marżami, będą bardzo agresywni i nie będą mieli nic przeciwko negocjowaniu ceny.”